Latest research output

  1. Transferring knowledge in a knowledge-in-use task – Investigating the role of knowledge organization using network analysis

    Kubsch, M., Touitou, I., Nordine, J., Fortus, D., Neumann, K. & Krajcik, J., 16.01.2020, In : Education Sciences. 10, 1, p. 1-16 16 p., 20.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  2. Systematisch einführen oder selbst entdecken lassen? Eine experimentelle Studie zur Förderung der adaptiven Nutzung von Rechenstrategien bei Grundschulkindern

    Heinze, A., Arend, J., Grüßing, M. & Lipowsky, F., 03.01.2020, In : Unterrichtswissenschaft. 24 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  3. Die Kieler Forschungswerkstatt – ein Lehr-Lern-Labor mit Fokus auf aktuelle Forschungsthemen

    Neumann, I., Sorge, S., Neumann, K., Parchmann, I. & Schwanewedel, J., 01.2020, Lehr-Lern-Labore: Konzepte und deren Wirksamkeit in der MINT-Lehrpersonenbildung. Priemer, B. & Roth, J. (eds.). Berlin: Springer Spektrum, p. 85-97 13 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingContribution to collected edition/anthologyTransferpeer-review

View all »