1. 2021
  2. Exploring science competition participants’ expectancy-value perceptions and identification: A latent profile analysis

    Steegh, A., Höffler, T., Höft, L. & Parchmann, I., 01.08.2021, in: Learning and Instruction. 74, 10 S., 101455.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  3. First steps toward gender equity in the chemistry Olympiad: Understanding the role of implicit gender‐science stereotypes

    Steegh, A., Höffler, T., Höft, L. & Parchmann, I., 01.2021, in: Journal of Research in Science Teaching. 58, 1, S. 40-68 29 S.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  4. 2019
  5. Gender differences in mathematics and science competitions: A systematic review

    Steegh, A., Höffler, T., Keller, M. & Parchmann, I., 08.11.2019, in: Journal of Research in Science Teaching. 56, 10, S. 1431-1460 30 S.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  6. It is 2018 and science is still male in German Science Olympiads

    Steegh, A., Höffler, T. & Parchmann, I., 02.2019, Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Kiel 2018. Maurer, C. (Hrsg.). Universität Regensburg, Band 39. S. 536-539 4 S.

    Publikationen: Beitrag in Sammelwerk/Konferenzband Aufsatz in KonferenzbandForschung

  7. 2018
  8. Girls vs. gender stereotypes: The real battle in science competitions?

    Steegh, A., Höffler, T., Retelsdorf, J. & Parchmann, I., 2018, Qualitätsvoller Chemie - und Physikunterricht - normative und empirische Dimensionen: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Regensburg 2017. Maurer, C. (Hrsg.). Universität Regensburg, Band 38. S. 590-593 4 S.

    Publikationen: Beitrag in Sammelwerk/Konferenzband Aufsatz in KonferenzbandForschung

ID: 655696