1. 2022
  2. Teachers' emotional exhaustion during the COVID-19 pandemic: Levels, changes, and relations to pandemicspecific demands

    Klusmann, U., Aldrup, K., Roloff-Bruchmann, J., Carstensen, B., Wartenberg, G., Hansen, J. & Hanewinkel, R., 01.2023, in: Teaching and Teacher Education. 121, 12 S., 103908.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  3. How strongly is personality associated with burnout among teachers? A meta-analysis

    Roloff, J., Kirstges, J., Grund, S. & Klusmann, U., 09.2022, in: Educational Psychology Review. 34, 3, S. 1613-1650 38 S.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  4. Investigating the relationship between private tutoring, tutors' use of an individual frame of reference, reasons for private tutoring, and students' motivational-affective outcomes

    Benckwitz, L., Guill, K., Roloff, J., Ömeroğullari, M. & Köller, O., 05.04.2022, in: Learning and Individual Differences. 95, 20 S., 102137.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  5. 2021
  6. Does instructional quality mediate the link between teachers’ emotional exhaustion and student outcomes? A large-scale study using teacher and student reports

    Klusmann, U., Aldrup, K., Roloff, J., Lüdtke, O. & Hamre, B. K., 29.11.2021, (Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung.) in: Journal of Educational Psychology.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  7. 2020
  8. Persönlichkeitsmerkmale

    Roloff, J., 26.10.2020, Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Cramer, C., König, J., Rothland, M. & Blömeke, S. (Hrsg.). Bad Heilbrunn: Klinkhardt, S. 779-784

    Publikationen: Beitrag in Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in SammelwerkForschung

  9. Don’t blame the teacher? The need to account for classroom characteristics in evaluations of teaching quality

    Fauth, B., Wagner, W., Bertram, C., Göllner, R., Roloff, J., Lüdtke, O., Polikoff, M., Klusmann, U. & Trautwein, U., 08.2020, in: Journal of Educational Psychology. 112, 6, S. 1284–1302 20 S.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  10. The predictive validity of teachers’ personality, cognitive and academic abilities at the end of high school on instructional quality in Germany: A longitudinal study

    Roloff, J., Klusmann, U., Lüdtke, O. & Trautwein, U., 01.2020, in: AERA Open. 6, 1, S. 1-17

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  11. 2017
  12. Können Persönlichkeitsmerkmale das Wohlbefinden von Lehrkräften in Studium und Beruf vorhersagen? Ergebnisse einer Längsschnittstudie

    Roloff Henoch, J., Klusmann, U., Lüdtke, O. & Trautwein, U., 2017, Im Blickpunkt pädagogisch-psychologischer Forschung: Selbstbezogene Kognitionen, sprachliche Kompetenzen und Professionalisierung von Lehrkräften: Festschrift für Jens Möller. Retelsdorf, J., Zimmermann, F., Südkamp, A. & Köller, O. (Hrsg.). Münster: Waxmann, S. 271-288 18 S.

    Publikationen: Beitrag in Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in SammelwerkForschungBegutachtung

  13. Was macht eine gute Lehrkraft aus?

    Roloff-Bruchmann, J., 2017, in: IPN Journal. 1, S. 20-23 4 S.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftBeitrag in IPN-eigenen Schriften (IPN Journal etc.)

  14. 2016
  15. Berufliche Selbstregulation im Hochschulstudium: Der Zusammenhang mit Persönlichkeit und subjektivem Wohlbefinden

    Roloff Henoch, J., Klusmann, U., Lüdtke, O. & Trautwein, U., 01.2016, in: Unterrichtswissenschaft. 44, 1, S. 25-39 15 S.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

Vorherige 1 2 Nächste

ID: 5809