1. 2022
  2. Is empathy the key to effective teaching? A systematic review of its association with teacher-student interactions and student outcomes

    Aldrup, K., Carstensen, B. & Klusmann, U., 09.2022, in: Educational Psychology Review. 34, 3, S. 1177–1216

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  3. Assessing the effects of student perceptions of instructional quality: A cross-subject within-student design

    Ruzek, E., Aldrup, K. & Lüdtke, O., 01.07.2022, in: Contemporary Educational Psychology. 70, 13 S., 102085.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  4. 2021
  5. Does instructional quality mediate the link between teachers’ emotional exhaustion and student outcomes? A large-scale study using teacher and student reports

    Klusmann, U., Aldrup, K., Roloff, J., Lüdtke, O. & Hamre, B. K., 29.11.2021, (Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung.) in: Journal of Educational Psychology.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  6. Is emotional exhaustion only the result of work experiences? A diary study on daily hassles and uplifts in different life domains

    Klusmann, U., Aldrup, K., Schmidt, J. & Lüdtke, O., 04.03.2021, in: Anxiety, Stress, & Coping. 34, 2, S. 173-190

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  7. Soziale Eingebundenheit mit Schülerinnen und Schülern: Welche Rolle spielt sie für das berufliche Wohlbefinden von Lehrkräften?

    Aldrup, K. & Klusmann, U., 01.2021, Soziale Eingebundenheit: Sozialbeziehungen im Fokus von Schule und Lehrer*innenbildung. Hagenauer, G. & Raufelder, D. (Hrsg.). Münster: Waxmann, S. 271-285

    Publikationen: Beitrag in Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in SammelwerkForschungBegutachtung

  8. 2020
  9. Teachers' emotional experiences in response to daily events with individual students varying in perceived past disruptive behavior

    de Ruiter, J. A., Poorthuis, A. M. G., Aldrup, K. & Koomen, H. M. Y., 01.10.2020, in: Journal of School Psychology. 82, S. 85-102

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  10. Wie können Lehrkräfte Schüler/-innen mit Mathematikangst unterstützen? Die Rolle der Sensitivität im Umgang mit Emotionen und Lernschwierigkeiten

    Aldrup, K., 09.2020, in: SchulVerwaltung spezial. 22, 3, S. 130-133

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftTransfer

  11. Measuring teachers’ social-emotional competence: Development and validation of a situational judgment test

    Aldrup, K., Carstensen, B., Köller, M. M. & Klusmann, U., 29.05.2020, in: Frontiers in Psychology. 11, 20 S., 892.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  12. Reciprocal associations between students’ mathematics anxiety and achievement: Can teacher sensitivity make a difference?

    Aldrup, K., Klusmann, U. & Lüdtke, O., 05.2020, in: Journal of Educational Psychology. 112, 4, S. 735-750 16 S.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  13. 2018
  14. Social support and classroom management are related to secondary students' general school adjustment: A multilevel structural equation model using student and teacher ratings

    Aldrup, K., Klusmann, U., Lüdtke, O., Göllner, R. & Trautwein, U., 2018, in: Journal of Educational Psychology. 110, 8, S. 1066–1083 18 S.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

Vorherige 1 2 Nächste

ID: 517443