1. Artikel in Fachzeitschrift › Forschung › begutachtet
  2. Assessing the effects of student perceptions of instructional quality: A cross-subject within-student design

    Ruzek, E., Aldrup, K. & Lüdtke, O., 01.07.2022, in: Contemporary Educational Psychology. 70, 13 S., 102085.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  3. Die Effekte der Interessendiagnostik mittels Self-Assessments auf die Studienwahl: Eine experimentelle Studie

    Aldrup, K., Köller, M. & Klusmann, U., 2016, in: Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie. 60, 2, S. 100-109 10 S.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  4. Does basic need satisfaction mediate the link between stress exposure and well-being? A diary study among beginning teachers

    Aldrup, K., Klusmann, U. & Lüdtke, O., 2017, in: Learning and Instruction. 50, August 2017, S. 21-30 10 S.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  5. Does instructional quality mediate the link between teachers’ emotional exhaustion and student outcomes? A large-scale study using teacher and student reports

    Klusmann, U., Aldrup, K., Roloff, J., Lüdtke, O. & Hamre, B. K., 29.11.2021, (Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung.) in: Journal of Educational Psychology.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  6. Is emotional exhaustion only the result of work experiences? A diary study on daily hassles and uplifts in different life domains

    Klusmann, U., Aldrup, K., Schmidt, J. & Lüdtke, O., 04.03.2021, in: Anxiety, Stress, & Coping. 34, 2, S. 173-190

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  7. Is empathy the key to effective teaching? A systematic review of its association with teacher-student interactions and student outcomes

    Aldrup, K., Carstensen, B. & Klusmann, U., 09.2022, in: Educational Psychology Review. 34, 3, S. 1177–1216

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  8. Lehrer/-in werden?! Die Effekte eines lehramtsspezifischen Selbsterkundungsverfahrens auf die Studienwahl von Schülerinnen und Schülern

    Köller, M., Aldrup, K. & Klusmann, U., 2017, in: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie. 49, 3, S. 138-151 14 S.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  9. Measuring teachers’ social-emotional competence: Development and validation of a situational judgment test

    Aldrup, K., Carstensen, B., Köller, M. M. & Klusmann, U., 29.05.2020, in: Frontiers in Psychology. 11, 20 S., 892.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  10. Reciprocal associations between students’ mathematics anxiety and achievement: Can teacher sensitivity make a difference?

    Aldrup, K., Klusmann, U. & Lüdtke, O., 05.2020, in: Journal of Educational Psychology. 112, 4, S. 735-750 16 S.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  11. Social support and classroom management are related to secondary students' general school adjustment: A multilevel structural equation model using student and teacher ratings

    Aldrup, K., Klusmann, U., Lüdtke, O., Göllner, R. & Trautwein, U., 2018, in: Journal of Educational Psychology. 110, 8, S. 1066–1083 18 S.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

Vorherige 1 2 Nächste

ID: 517443