1. 2022
  2. The Simulated Classroom Biology: A simulated classroom environment for capturing the action-oriented professional knowledge of pre-service teachers about evolution

    Fischer, J., Machts, N., Bruckermann, T., Möller, J. & Harms, U., 12.2022, in: Journal of Computer Assisted Learning. 38, 6, S. 1765-1778 14 S.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  3. Scientific reasoning skills predict topic-specific knowledge after participation in a citizen science project on urban wildlife ecology

    Bruckermann, T., Greving, H., Schumann, A., Stillfried, M., Börner, K., Kimmig, S. E., Hagen, R., Brandt, M. & Harms, U., 28.11.2022, (Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung.) in: Journal of Research in Science Teaching. 27 S.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  4. I'm fine with collecting data: Engagement profiles differ depending on scientific activities in an online community of a citizen science project

    Bruckermann, T., Greving, H., Stillfried, M., Schumann, A., Brandt, M. & Harms, U., 10.10.2022, in: PLoS One. 17, 10, 21 S., e0275785.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  5. Frauen in MINT-Berufen: Gewinnen und Halten. Empfehlungen des Nationalen MINT Forums

    Harms, U., 02.09.2022, Berlin: Nationales MINT Forum, 40 S.

    Publikationen: Arbeitspapier / BerichtGutachtenTransfer

  6. Paradigmenwechsel und Erkenntnisgewinnung: Wie biologische Theorien sich entwickeln

    Harms, U., 09.2022, in: Unterricht Biologie. 46, 477, S. 2-8

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftTransfer

  7. The Dark Side of Proteins: Fehlgefaltete Proteine als Krankheitserreger entdecken

    Harms, U. & Bertsch, U., 09.2022, in: Unterricht Biologie. 46, 477, S. 34-40

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftTransfer

  8. Darwin’s tales: A content analysis of how evolution is presented in children’s books

    Adler, I. K., Fiedler, D. & Harms, U., 13.07.2022, in: PLoS One. 17, 7, 22 S., e0269197.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  9. Improving attitudes and knowledge in a citizen science project about urban bat ecology

    Greving, H., Bruckermann, T., Schumann, A., Straka, T. M., Lewanzik, D., Voigt-Heucke, S. L., Marggraf, L., Lorenz, J., Brandt, M., Voigt, C. C., Harms, U. & Kimmerle, J., 06.2022, in: Ecology & Society. 27, 2, 17 S., 24.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  10. Citizen science projects require agreement: A Delphi study to identify which knowledge on urban ecology is considered relevant from scientists’ and citizens’ perspectives

    Bruckermann, T., Stillfried, M., Straka, T. M. & Harms, U., 03.2022, in: International Journal of Science Education, Part B: Communication and Public Engagement. 12, 1, S. 75-92

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

  11. School subjects' synergy and teacher knowledge: Do biology and chemistry teachers benefit equally from their second subject?

    Welter, V. D. E., Herzog, S., Harms, U., Steffensky, M. & Großschedl, J., 02.2022, in: Journal of Research in Science Teaching. 59, 2, S. 285-326 42 S.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftArtikel in FachzeitschriftForschungBegutachtung

Vorherige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...15 Nächste

ID: 5464