1. 2022
  2. Two-eyed seeing and scientific holism in a new science|Environment|Health Pedagogy

    Zeyer, A., Álvaro, N., Claussen, C., Enzingmüller, C., Gavidia, V., Malmberg, C., Mayoral, O., Parchmann, I., Urbas, A. & Kremer, K., 22.04.2022, EdArXiv, 16 p.

    Research output: Working paper / ReportPreprint

  3. 2021
  4. Teaching magnetoelectric sensing to secondary school students: Considerations for educational STEM outreach

    Broß, C., Enzingmüller, C., Parchmann, I. & Schmidt, G., 05.11.2021, In: Sensors. 21, 21, 7354.

    Research output: Contribution to journalJournal articleTransferpeer-review

  5. Kristalle unter Spannung: Piezoelektrizität als Beispiel für Struktur-Eigenschafts-Beziehungen

    Broß, C., Plöger, T., Enzingmüller, C. & Parchmann, I., 14.07.2021, (E-pub ahead of print) In: CHEMKON.

    Research output: Contribution to journalJournal articleTransferpeer-review

  6. Magnetfelder am Herzen messen

    Enzingmüller, C., Broß, C., Laumann, D., Parchmann, I. & Schmidt, G., 03.2021, In: MNU Journal. 74, 2, p. 149-153

    Research output: Contribution to journalJournal articleTransfer

  7. Constructing graphs in biology class: Secondary biology teachers’ beliefs, motivation, and self-reported practices

    Enzingmüller, C. & Prechtl, H., 01.2021, In: International Journal of Science and Mathematics Education. 19, 1, p. 1-19 19 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  8. 2020
  9. Magnetostriction measurements with a low-cost magnetostrictive cantilever beam

    Laumann, D., Hayes, P., Enzingmüller, C., Parchmann, I. & Quandt, E., 01.06.2020, In: American Journal of Physics. 88, 6, p. 448-455

    Research output: Contribution to journalJournal articleTransferpeer-review

  10. 2019
  11. Kommunikation interdisziplinärer Forschung im Bereich Biomagnetic Sensing

    Enzingmüller, C., Laumann, D., Kampschulte, L. & Parchmann, I., 02.2019, Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Kiel 2018. Maurer, C. (ed.). Universität Regensburg, Vol. 39. p. 564-567 4 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

  12. Science Outreach in Sonderforschungsbereichen

    Enzingmüller, C., Kampschulte, L. & Parchmann, I., 02.2019, Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Kiel 2018. Maurer, C. (ed.). Universität Regensburg, p. 548-551 4 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

  13. 2018
  14. Medizinische Sensoren entwickeln: Zusammenarbeit verschiedener Disziplinen

    Kampschulte, L., Enzingmüller, C., Wentorf, W., Quandt, E. & Parchmann, I., 2018, In: Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie. 29, 164, p. 41-45 5 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleTransfer

  15. Wissenschaftskommunikation als Thema für Fachdidaktik

    Kampschulte, L., Enzingmüller, C. & Parchmann, I., 2018, Qualitätsvoller Chemie- und Physikunterricht- normative und empirische Dimensionen: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Regensburg 2017. Maurer, C. (ed.). Universität Regensburg, Vol. 38. p. 594-597 4 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

ID: 660711