1. 2021
  2. Examining the dimensionality of pre-service teachers’ enthusiasm for teaching by combining frameworks of educational science and organizational psychology

    Bock, D., Harms, U. & Mahler, D., 18.11.2021, In: PLoS One. 16, 11, 17 p., e0259888.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  3. Preservice biology teachers’ scientific reasoning skills and beliefs about nature of science: How do they develop and is there a mutual relationship during the development?

    Mahler, D., Bock, D. & Bruckermann, T., 18.09.2021, In: Education Sciences. 11, 9, 20 p., 558.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  4. Digitale Medien selbst gemacht: AppLaus - ein Kooperationsprojekt zwischen Biologie- und Informatikdidaktik

    Mahler, D., Mühling, A. & Arnold, J., 06.2021, Lehrkräftebildung neu gedacht: Ein Praxishandbuch für die Lehre in den naturwissenschaften und deren Didaktiken. Kubsch, M., Sorge, S., Arnold, J. & Graulich, N. (eds.). Waxmann, p. 218-222 5 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingContribution to collected edition/anthologyEducation

  5. Die Natur im Zeitraffer: Mit Hyperlapse Zeitraffervideos erstellen

    Mahler, D., 05.2021, In: Digital Unterrichten Biologie. 2021, 5, p. 1

    Research output: Contribution to journalJournal articleTransfer

  6. Online-Citizen-Science-Plattformen zum Mitforschen

    Bruckermann, T. & Mahler, D., 05.2021, Naturwissenschaften digital: Toolbox für den Unterricht. Meßinger-Koppelt, J. & Maxton-Küchenmeister, J. (eds.). Joachim Herz Stiftung Verlag, Vol. 2. p. 60-63 4 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingContribution to collected edition/anthologyTransfer

  7. Wer die Wahl hat, hat die Qual: Erklärvideos für den Biologieunterricht auswählen

    Mahler, D. & Bruckermann, T., 05.2021, In: Digital Unterrichten Biologie. 2021, 5, p. 3

    Research output: Contribution to journalJournal articleTransfer

  8. 2020
  9. Erklärvideos in der naturwissenschaftlichen Hochschullehre: Potenziale, Kriterien und Hinweise zur praktischen Umsetzung

    Bruckermann, T., Mahler, D. & Rotermund, A. M., 01.10.2020, In: Neues Handbuch Hochschullehre. 2020, 16 p., D 2.13.

    Research output: Contribution to journalJournal articleTransfer

  10. Welches Wissen benötigen Lehrkräfte zum Erstellen von Erklärvideos und wie wird es in die Lehrkräfteausbildung integriert?

    Mahler, D. & Bruckermann, T., 07.09.2020, Digitale Basiskompetenzen: Orientierungshilfe und Praxisbeispiele für die universitäre Lehramtsausbildung in den Naturwissenschaften. Becker, S., Meßinger-Koppelt, J. & Thyssen, C. (eds.). Joachim Herz Stiftung Verlag, p. 82-85 4 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingContribution to collected edition/anthologyEducation

  11. 2019
  12. Making Science VisiBLe: Professionswissen zu Erklärvideos fördern

    Bruckermann, T. & Mahler, D., 02.2019, Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Kiel 2018. Maurer, C. (ed.). Universität Regensburg, Vol. 39. p. 580-583 4 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

  13. 2018
  14. Does motivation matter? – The relationship between teachers’ self-efficacy and enthusiasm and students’ performance

    Mahler, D., Großschedl, J. & Harms, U., 21.11.2018, In: PLoS One. 13, 11, p. 1-18 18 p., e0207252.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Previous 1 2 3 Next

ID: 5621