1. 2022
  2. Unsupervised machine learning to classify language dimensions to constitute the linguistic complexity of mathematical word problems

    Bednorz, D. & Kleine, M., 28.10.2022, (E-pub ahead of print) In: International Electronic Journal of Mathematics Education.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  3. NEPS technical report for mathematics: Scaling results of Starting Cohort 1 for eight-year-old children (wave 9)

    Petersen, L. A., Beyer, T. & Bednorz, D., 06.2022, Bamberg: Leibniz Institut für Bildungsverläufe, Nationales Bildungspanel, 30 p. (NEPS Survey Paper; no. 97).

    Research output: Working paper / ReportProject reportResearch

  4. 2021
  5. Fördermöglichkeiten von Motivation, Interesse und Emotionen durch Modellierungsaufgaben

    Bednorz, D., Huget, J. & Kleine, M., 13.12.2021, In: mathematica didactica. 44, 2

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  6. Mehr als nur erklären: Eine Bestandsanalyse des Angebots an mathematische YouTube-Videos

    Bednorz, D. & Bruhn, S., 2021, In: Mitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. 2021, 110, p. 10-17

    Research output: Contribution to journalJournal articleTransfer

  7. Sprachliche Variationen von mathematischen Textaufgaben: Entwicklung eines Instruments zur Textanpassung für Textaufgaben im Mathematikunterricht

    Bednorz, D., 2021, Wiesbaden: Springer Spektrum. 285 p. (Bielefelder Schriften zur Didaktik der Mathematik; no. 5)

    Research output: BookDissertation

  8. 2019
  9. The Evaluation of Linguistic Difficulties in Mathematical Tasks

    Bednorz, D. & Kleine, M., 2019, Inclusive Mathematics Education: State-of-the-Art Research from Brazil and Germany. Springer Spektrum, p. 335-356

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingContribution to collected edition/anthologyResearchpeer-review

ID: 1640023