1. 2022
  2. Messung und Modellierung der Leistungsentwicklung im Fach Mathematik in der gymnasialen Oberstufe: Eine Analyse zur Kumulativität des Mathematiklernens von der Jahrgangsstufe 11 zur Jahrgangsstufe 13 anhand von Daten der längsschnittlichen Hamburger LAU-Studie

    Nagy, G., Rolfes, T. & Heinze, A., 01.12.2022, Das Fach Mathematik in der gymnasialen Oberstufe. Rolfes, T., Rach, S., Ufer, S. & Heinze, A. (eds.). Münster: Waxmann, p. 317-348

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingContribution to collected edition/anthologyResearchpeer-review

  3. The role of rapid guessing and test‐taking persistence in modelling test‐taking engagement

    Nagy, G., Ulitzsch, E. & Lindner, M. A., 08.2022, (E-pub ahead of print) In: Journal of Computer Assisted Learning. 16 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  4. Die Bedeutung der Interessenkongruenz für die Schulzufriedenheit in der beruflichen Oberstufe

    Junkuhn, B. & Nagy, G., 06.2022, In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 25, 3, p. 659-686

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  5. LAU – Skalierung der Leistungstests

    List, M. K., Nagy, G., Guill, K. & Köller, O., 2022, Kiel: IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik, 114 p.

    Research output: Working paper / ReportProject reportResearch

  6. 2021
  7. A continuous HYBRID IRT model for modeling changes in guessing behavior in proficiency tests

    Nagy, G. & Robitzsch, A., 30.09.2021, In: Psychological Test and Assessment Modeling. 63, 3, p. 361-395 35 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  8. A multilevel mixture IRT framework for modeling response times as predictors or indicators of response engagement in IRT models

    Nagy, G. & Ulitzsch, E., 13.09.2021, (E-pub ahead of print) In: Educational and Psychological Measurement. 35 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  9. Challenging the multidimensional conception of perceived person-environment fit: Are specific fit dimensions related to educational outcomes beyond a higher-order factor?

    Etzel, J. M. & Nagy, G., 09.2021, In: European Journal of Psychological Assessment. 37, 5, p. 368–376

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  10. Stability and change in vocational interest profiles and interest congruence over the course of vocational education and training

    Etzel, J. M. & Nagy, G., 01.07.2021, In: European Journal of Personality. 35, 4, p. 534-556

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  11. Latente Profile der beruflichen Interessen Studierender des gewerblich-technischen Lehramts und ingenieurwissenschaftlicher Disziplinen

    Leon, A., Nagy, G. & Abele, S., 06.2021, In: Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik. 117, 2, p. 194-211

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  12. The internal and external validity of the latent vocational interest circumplex: Structure, relationships with self-concepts, and robustness against item-order effects

    Etzel, J. M., Holland, J. & Nagy, G., 01.02.2021, In: Journal of Vocational Behavior. 124, 17 p., 103520.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Next

ID: 4424