1. 2021
  2. Domain-specific and activity-related interests of secondary school students: Longitudinal trajectories and their relations to achievement

    Höft, L. & Bernholt, S., 12.2021, In: Learning and Individual Differences. 92, 12 p., 102089.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  3. Developmental patterns of students’ understanding of core concepts in secondary school chemistry

    Bernholt, S. & Höft, L., 25.09.2021, Engaging with contemporary challenges through science education research: Selected papers from the ESERA 2019 conference. Levrini, O., Tasquier, G., Amin, T. G., Branchetti, L. & Levin, M. (eds.). Cham: Springer, p. 107-118 (Engaging with Contemporary Challenges through Science Education Research; vol. 9).

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingContribution to collected edition/anthologyResearchpeer-review

  4. Exploring science competition participants’ expectancy-value perceptions and identification: A latent profile analysis

    Steegh, A., Höffler, T., Höft, L. & Parchmann, I., 01.08.2021, In: Learning and Instruction. 74, 10 p., 101455.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  5. First steps toward gender equity in the chemistry Olympiad: Understanding the role of implicit gender‐science stereotypes

    Steegh, A., Höffler, T., Höft, L. & Parchmann, I., 01.2021, In: Journal of Research in Science Teaching. 58, 1, p. 40-68 29 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  6. 2020
  7. Die Entwicklung fachlicher Basiskonzepte im Chemieunterricht – Findet ein kumulativer Aufbau im Kompetenzbereich Fachwissen statt?

    Bernholt, S., Höft, L. & Parchmann, I., 13.02.2020, In: Unterrichtswissenschaft. 48, 1, p. 35-59 24 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  8. 2019
  9. Ich mag, was ich kann oder kann ich, was ich mag? Über das Zusammenspiel von Interesse, Freude und Konzeptwissen im Fach Chemie

    Höft, L. & Bernholt, S., 12.2019, In: Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften. 25, 1, p. 161-180 20 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  10. Longitudinal couplings between interest and conceptual understanding in secondary school chemistry: An activity-based perspective

    Höft, L. & Bernholt, S., 24.03.2019, In: International Journal of Science Education. 41, 5, p. 607-627 21 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  11. Knowing more about things you care less about: Cross-sectional analysis of the opposing trend and interplay between conceptual understanding and interest in secondary school chemistry

    Höft, L., Bernholt, S., Blankenburg, J. S. & Winberg, M., 02.2019, In: Journal of Research in Science Teaching. 56, 2, p. 184-210 27 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  12. 2018
  13. Einflussfaktoren auf die Wahl von Chemie als profilgebendes Fach

    Höft, L. I. & Bernholt, S., 2018, Qualitätsvoller Chemie- und Physikunterricht - normative und empirische Dimensionen: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Jahrestagung in Regensburg 2017. Maurer, C. (ed.). Universität Regensburg, Vol. 38. p. 416-419 4 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

  14. 2017
  15. Wahlmotive beim Übergang in die Profileoberstufe: Gemeinsamkeiten und Unterschiede zwischen den Profilbereichen

    Bernholt, S. & Höft, L. I., 2017, In: Schulmanagement: Die Fachzeitschrift für Schul- und Unterrichtsentwicklung. 48, 6, p. 29-32 4 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleTransfer

Previous 1 2 Next

ID: 599847