1. 2017
  2. Transformation of topic-specific professional knowledge into personal pedagogical content knowledge through lesson planning

    Stender, A., Brückmann, M. & Neumann, K., 2017, In: International Journal of Science Education. 39, 12, p. 1690-1714 25 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  3. 2016
  4. Classroom learning and achievement: How the complexity of classroom interaction impacts students' learning

    Podschuweit, S., Bernholt, S. & Brückmann, M., 2016, In: Research in Science & Technological Education. 34, 2, p. 142-163 22 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  5. 2014
  6. Der Einfluss der professionellen Kompetenz auf die Qualität der Skripte

    Stender, A., Brückmann, M. & Neumann, K., 2014, Naturwissenschaftliche Bildung zwischen Science- und Fachunterricht: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Jahrestagung in München 2013. Bernholt, S. (ed.). IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik, Vol. 34. p. 123-125 3 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

  7. Investigation of the influence of professional competence on the quality of scripts

    Stender, A., Brückmann, M. & Neumann, K., 2014, E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning. Constantinou, C. P., Papadouris, N. & Hadjigeorgiou, A. (eds.). European Science Education Research Association, Vol. Strand 14. p. 2670-2675 6 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Researchpeer-review

  8. Kontextabhängige Kompetenzentwicklung im Themenbereich Energie

    Podschuweit, S., Bernholt, S. & Brückmann, M., 2014, Naturwissenschaftliche Bildung zwischen Science- und Fachunterricht: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Jahrestagung in München 2013. Bernholt, S. (ed.). IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik, Vol. 34. p. 630-632 3 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

  9. 2013
  10. Untersuchung zum Zusammenhang zwischen professioneller Handlungskompetenz und Unterrichtsplanung

    Stender, A., Brückmann, M. & Neumann, K., 2013, Inquiry-based Learning - Forschendes Lernen: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Jahrestagung in Hannover 2012. Bernholt, S. (ed.). IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik, Vol. 33. p. 236-238 3 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

  11. Videobasierte Erfassung der Komplexitätsentwicklung im Chemie- und Physikunterricht

    Brückmann, M. & Bernholt, S., 2013, Videobasierte Kompetenzforschung in den Fachdidaktiken . Riegel, U. & Macha, K. (eds.). Münster ; New York ; München ; Berlin: Waxmann, p. 79-96 18 p. (Fachdidaktische Forschungen; vol. 4).

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingContribution to collected edition/anthologyResearchpeer-review

  12. Videobasierte Erfassung der Komplexitätsentwicklung im Chemie- und Physikunterricht

    Podschuweit, S., Brückmann, M. & Bernholt, S., 2013, Inquiry-based Learning - Forschendes Lernen: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Jahrestagung in Hannover 2012. Bernholt, S. (ed.). IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik, Vol. 33. p. 602-604 3 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

  13. 2012
  14. Die Unterrichtsplanung als Einflussfaktor auf die Strukturiertheit von Physikunterricht

    Stender, A., Brückmann, M. & Neumann, K., 2012, Konzepte fachdidaktischer Strukturierung für den Unterricht: GDCP-Jahrestagung Oldenburg 2011. Bernholt, S. (ed.). LIT Verlag, Vol. 32. p. 652-654 3 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingContribution to collected edition/anthologyResearch

ID: 4685