1. 2021
  2. Kindergarten educators' affective-motivational dispositions: Examining enthusiasm for fostering mathematics in kindergarten

    Vogt, F., Leuchter, M., Dunekacke, S., Heinze, A., Lindmeier, A., Kuratli Geeler, S., Meier, A., Seemann, S., Wullschleger, A. & Moser Opitz, E., 09.2021, Early childhood teachers' professional competence in mathematics. Dunekacke, S., Jegodtka, A., Koinzer, T., Eilerts, K. & Jenßen, L. (eds.). London: Routledge, p. 97-116 20 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingContribution to collected edition/anthologyResearchpeer-review

  3. 2020
  4. Beeinflusst das Professionswissen geschlechtsspezifische Erwartungseffekte?

    Heinze, A., Muntoni, F., Dunekacke, S. & Retelsdorf, J., 28.09.2020, Beiträge zum Mathematikunterricht 2020: 54. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. Siller, H-S., Weigel, W. & Wörler, J. F. (eds.). Münster: WTM, Vol. 1. p. 405-408 4 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

  5. Ist Aktionsbezogene Kompetenz von Erzieherinnen differenziell förderbar? Eine Validierungsstudie

    Lindmeier, A., Seemann, S., Kuratli Geeler, S., Wullschleger, A., Dunekacke, S., Leuchter, M., Vogt, F., Moser Opitz, E. & Heinze, A., 28.09.2020, Beiträge zum Mathematikunterricht 2020: 54. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. Siller, H-S., Weigel, W. & Wörler, J. F. (eds.). Münster: WTM, Vol. 3. p. 605-608 4 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

  6. Modelling early childhood teachers’ mathematics-specific professional competence and its differential growth through professional development – an aspect of structural validity

    Lindmeier, A., Seemann, S., Kuratli-Geeler, S., Wullschleger, A., Dunekacke, S., Leuchter, M., Vogt, F., Moser Opitz, E. & Heinze, A., 08.2020, In: Research in Mathematics Education. 22, 2, p. 168-187 20 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  7. 2019
  8. Intelligence and knowledge: The relationship between preschool teachers’ cognitive dispositions in the field of mathematics

    Jenßen, L., Dunekacke, S., Gustafsson, J-E. & Blömeke, S., 12.2019, In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 22, 6, p. 1313-1332 20 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  9. Geschlechtsspezifische Erwartungseffekte in Mathematik: Welche Rolle spielt das Professionswissen der Lehrkräfte?

    Muntoni, F., Dunekacke, S., Heinze, A. & Retelsdorf, J., 04.2019, In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie. 51, 2, p. 84-96 13 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  10. 2018
  11. Anforderungsbezogene Modellierung und Erfassung domänenspezifischer professioneller Kompetenz frühpädagogischer Fachkräfte

    Seemann, S., Heinze, A., Lindmeier, A., Dunekacke, S., Leuchter, M., Moser Opitz, E. & Vogt, F., 15.03.2018, Beiträge zum Mathematikunterricht 2017: Vorträge auf der 51. Tagung für Didaktik der Mathematik. Kortenkamp, U. & Kuzle, A. (eds.). WTM, Vol. 3. p. 1245-1248 4 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

  12. Is considering numerical competence sufficient? The structure of 6-year-old preschool children's mathematical competence

    Dunekacke, S., Grüßing, M. & Heinze, A., 2018, Mathematics education in the early years: Results from the POEM 3 Conference, 2016. Benz, C., Steinweg, A. S., Gasteiger, H., Schöner, P., Vollmuth, H. & Zöllner, J. (eds.). Cham, Switzerland: Springer International, p. 145-157 13 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingContribution to collected edition/anthologyResearchpeer-review

  13. 2017
  14. Process mediates structure: The relation between preschool teacher education and preschool teachers’ knowledge

    Blömeke, S., Jenßen, L., Grassmann, M., Dunekacke, S. & Wedekind, H., 04.2017, In: Journal of Educational Psychology. 109, 3, p. 338-354 17 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  15. Cognitive, educational and psychological determinants of prospective preschool teachers’ beliefs

    Blömeke, S., Dunekacke, S. & Jenßen, L., 2017, In: European Early Childhood Education Research Journal. 25, 6, p. 885-903 19 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Previous 1 2 Next

ID: 549882