1. 2021
  2. Förderung von Schülerinnen in naturwissenschaftlichen Enrichmentprogrammen: Evaluation eines Förderangebots im Rahmen der PhysikOlympiade

    Wulff, P., Petersen, S., Keller, M., Borowski, A. & Neumann, K., 2021, Motivation in unterrichtlichen fachbezogenen Lehr-Lernkontexten: Perspektiven aus Pädagogik, Psychologie und Fachdidaktiken. Lazarides, R. & Raufelder, D. (eds.). Springer VS, p. 389-426 38 p. (Edition ZfE; vol. 10).

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingContribution to collected edition/anthologyResearchpeer-review

  3. 2019
  4. Konstruktion eines qualitativen Niveaumodells im fachdidaktischen Wissen von angehenden Physiklehrkräften

    Schiering, D., Sorge, S., Petersen, S. & Neumann, K., 01.12.2019, In: Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften. 25, 1, p. 211-229 19 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  5. Structure and development of pre-service physics teachers' professional knowledge

    Sorge, S., Kröger, J., Petersen, S. & Neumann, K., 03.05.2019, In: International Journal of Science Education. 41, 7, p. 862-889 28 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  6. 2018
  7. Engaging young women in physics: An intervention to support young women’s physics identity development

    Wulff, P., Hazari, Z., Petersen, S. & Neumann, K., 06.11.2018, In: Physical Review Physics Education Research. 14, p. 1-18 18 p., 020113.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  8. Die Entwicklung des Professionswissens angehender Physiklehrkräfte

    Sorge, S., Keller, M., Petersen, S. & Neumann, K., 2018, Qualitätsvoller Chemie- und Physikunterricht - normative und empirische Dimensionen: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Regensburg 2017. Maurer, C. (ed.). Universität Regensburg, Vol. 38. p. 114-117 4 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

  9. Erfassung physikalischer Problemlösefähigkeiten

    Wulff, P., Petersen, S. & Neumann, K., 2018, Qualitätsvoller Chemie- und Physikunterricht- normative und empirische Dimensionen: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Regensburg 2017. Maurer, C. (ed.). Universität Regensburg, p. 586-589 4 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

  10. Förderung junger Frauen in der PhysikOlympiade im Projekt identiφ

    Wulff, P., Keller, M., Petersen, S. & Neumann, K., 2018, Qualitätsvoller Chemie- und Physikunterricht- normative und empirische Dimensionen: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Regensburg 2017. Maurer, C. (ed.). Universität Regensburg, p. 242-245 4 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

  11. 2017
  12. Challenging gifted students in science: The German Science Olympiads

    Petersen, S., Blankenburg, J. & Höffler, T., 23.06.2017, Teaching gifted learners in STEM subjects: Developing talent in science, technology, engineering and mathematics. Taber, K. S., Sumida, M. & McClure, L. (eds.). Abingdon: Routledge, p. 157-170 14 p. (Routledge Research in Achievement and Gifted Education).

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingContribution to collected edition/anthologyResearchpeer-review

  13. Förderung junger Frauen in Physik im Projekt IDENTIφ

    Wulff, P., Neumann, K. & Petersen, S., 17.03.2017, Implementation fachdidaktischer Innovation im Spiegel von Forschung und Praxis: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Jahrestagung in Zürich 2016. Maurer, C. (ed.). Universität Regensburg, Vol. 37. p. 162-165 4 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

  14. The German Physics Olympiad - identifying and inspiring talents

    Petersen, S. & Wulff, P., 08.02.2017, In: European Journal of Physics. 38, 3, p. 1-16 16 p., 034005.

    Research output: Contribution to journalJournal articleTransferpeer-review

Previous 1 2 3 Next

ID: 4399