1. Dissertation › Research
  2. Charakteristika von Lehr-Lern-Prozessen im Mathematikstudium: Bedingungsfaktoren für den Studienerfolg im ersten Semester

    Rach, S., 29.08.2014, Münster: Waxmann. 280 p. (Empirische Studien zur Mathematikdidaktik; no. 22)

    Research output: BookDissertation

  3. Conference contribution (Article) › Research › Not peer-reviewed
  4. Individuelle Bedingungsfaktoren für den Studienerfolg im ersten Semester des Mathematikstudiums

    Rach, S. & Heinze, A., 2014, Beiträge zum Mathematikunterricht 2014: Beiträge zur 48. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik vom 10. bis 14. März 2014 in Koblenz . Roth, J. & Ames, J. (eds.). WTM, Vol. 2. p. 935–938 4 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

  5. Lehrqualität in der Studieneingangsphase im Fach Mathematik: Konzeptualisierung und erste Ergebnisse

    Rach, S., Siebert, U. & Heinze, A., 2013, Beiträge zum Mathematikunterricht 2013: Vorträge auf der 47. Tagung für Didaktik der Mathematik vom 04.03.2013 bis 08.03.2013 in Münster . Greefrath, G., Käpnick, F. & Stein, M. (eds.). Vol. 2. p. 781-784

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

  6. Wahrgenommene Fehlerkultur und individueller Umgang mit Fehlern: eine Interventionsstudie

    Rach, S., Heinze, A. & Ufer, S., 2012, Beiträge zum Mathematikunterricht 2012. Ludwig, M. & Kleine, M. (eds.). WTM, p. 665-668 4 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

  7. Zur Rolle der Diskrepanz zwischen Erwartungen und Anforderungen beim Mathematiklernen im ersten Semester

    Rach, S. & Heinze, A., 25.11.2013, Mathematik im Übergang Schule/Hochschule und im ersten Studienjahr: Extended Abstracts zur 2. khdm-Arbeitstagung. Hoppenbrock, A., Schreiber, S., Göller, R., Biehler, R., Büchler, B., Hochmuth, R. & Rück, H-G. (eds.). Kompetenzzentrum Hochschuldidaktik Mathematik, p. 128-129 2 p. (khdm-Report; no. 13-01).

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Research

  8. Conference contribution (Article) › Research › Peer-reviewed
  9. Learning from Errors: Effects of a teacher training on students‘ attitudes towards and their individual use of errors

    Rach, S., Ufer, S. & Heinze, A., 2012, Opportunities to Learn in Mathematics Education: Proceedings of the 36th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education . Tso, T-Y. (ed.). PME, Vol. 3. p. 329-336 8 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Researchpeer-review

  10. Studying mathematics at the university: The influence of learning strategies

    Rach, S. & Heinze, A., 2011, Proceedings of the 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Ubuz, B. (ed.). PME, Vol. 4. p. 9-16 8 p.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Article)Researchpeer-review

  11. Journal article › Research › Peer-reviewed
  12. Learning from Errors: Effects of Teachers Training on Students' Attitudes towards and their individual Use of Errors

    Rach, S., Ufer, S. & Heinze, A., 09.2013, In: PNA. 8, 1, p. 21-30 10 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  13. Lernen aus Fehlern im Mathematikunterricht: kognitive und affektive Effekte zweier Interventionsmaßnahmen

    Rach, S., Ufer, S. & Heinze, A., 2012, In: Unterrichtswissenschaft. 40, 3, p. 212-234 23 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  14. The transition from school to university in mathematics: Which influence do school-related variables have?

    Rach, S. & Heinze, A., 2017, In: International Journal of Science and Mathematics Education. 15, 7, p. 1343-1363 21 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Previous 1 2 Next

ID: 4079