1. 2021
  2. Early school adjustment: Do social integration and persistence mediate the effects of school-entry skills on later achievement?

    Schmerse, D. & Zitzmann, S., 02.2021, In: Learning and Instruction. 71, 101374.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  3. On the performance of Bayesian approaches in small samples: A comment on Smid, McNeish, Miocevic, and van de Schoot (2020)

    Zitzmann, S., Lüdtke, O., Robitzsch, A. & Hecht, M., 02.01.2021, In: Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal. 28, 1, p. 40-50 11 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  4. 2020
  5. Kommunikative Rahmenbedingungen beim Change Management in der Schule

    Teerling, A., Zitzmann, S., Igler, J., Schlitter, T., Ohle-Peters, A., McElvany, N. & Köller, O., 10.2020, In: Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie. 64, 4, p. 249-262 14 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  6. 2018
  7. Der Einfluss nicht-kognitiver Faktoren auf die Kompetenzentwicklung im Übergang vom Kindergarten in die Grundschule

    Schmerse, D. & Zitzmann, S., 27.02.2018, Professionelles Handeln als Herausforderung für die Bildungsforschung: 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung.

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingConference contribution (Abstract)Researchpeer-review

  8. 2016
  9. A Bayesian approach for estimating multilevel latent contextual models

    Zitzmann, S., Lüdtke, O., Robitzsch, A. & Marsh, H. W., 2016, In: Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal. 23, 5, p. 661-679 19 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  10. 2015
  11. A Bayesian approach to more stable estimates of group-level effects in contextual studies

    Zitzmann, S., Lüdtke, O. & Robitzsch, A., 30.12.2015, In: Multivariate Behavioral Research. 50, 6, p. 688-705 18 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

ID: 429088