1. 2007
  2. Drei Jahre Graduiertenkolleg und Forschergruppe Naturwissenschaftlicher Unterricht: Abgeschlossene Dissertationen auf Schulsystem-, Unterrichts- und Individualebene

    Höffler, T. & Sumfleth, E., 2007, In: Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften. 13, p. 221-232 13 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

  3. Instructional animation versus static pictures: A meta-analysis

    Höffler, T. N. & Leutner, D., 2007, In: Learning and Instruction. 17, 6, p. 722-738 17 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  4. 2010
  5. Spatial Ability: Its Influence on Learning with Visualizations—a Meta-Analytic Review: Educational Psychology Review

    Höffler, T., 2010, In: Educational Psychology Review. 22, 3, p. 245-269 25 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  6. The influence of visual cognitive style when learning from instructional animations and static pictures

    Höffler, T. N., Prechtl, H. & Nerdel, C., 2010, In: Learning and Individual Differences. 20, 5, p. 479-483 5 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  7. 2011
  8. Das Projekt NaWi-aktiv: Naturwissenschaftliches Lernen fördern – Selbstkonzepte stärken

    Höffler, T., Lüthjohann, F., Bertelsen, G., Demuth, R. & Parchmann, I., 2011, In: Chemie konkret - Forum für Unterricht und Didaktik. 18, 2, p. 71-75 5 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  9. Effects of pacing and cognitive style across dynamic and non-dynamic representations

    Höffler, T. N. & Schwartz, R. N., 2011, In: Computers & Education. 57, 2, p. 1716-1726 11 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  10. The role of spatial ability in learning from instructional animations – Evidence for an ability-as-compensator hypothesis

    Höffler, T. N. & Leutner, D., 2011, In: Computers in Human Behavior. 27, 1, p. 209-216 8 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  11. 2012
  12. Animation, Simulation oder Standbilder? Zur Wirkung computergestützter Animationen auf das Verständnis komplexer biologischer Prozesse

    Höffler, T., 2012, neue ed. Saarbrücken: AV Akademikerverlag. 92 p.

    Research output: BookBook/MonographResearchpeer-review

  13. Ein fiktiver Mordfall und eine Zeitreise im Chemieunterricht: Zwei Projektgeschichten für den naturwissenschaftlichen Anfangsunterricht

    Bertelsen, G., Demuth, R., Höffler, T. & Parchmann, I., 2012, In: Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie. 23, 130/131, p. 44-49 6 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleTransfer

  14. 2013
  15. Static and dynamic visual representations: Individual differences in processing

    Höffler, T., Schmeck, A. & Opfermann, M., 07.2013, Learning through visual displays. Schraw, G., McCrudden, M. T. & Robinson, D. (eds.). Charlotte, NC: Information Age Publishing, p. 133-163 30 p. (Current Perspectives on Cognition, Learning, and Instruction).

    Research output: Chapter in anthology/conference proceedingContribution to collected edition/anthologyResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 6 Next

ID: 4909